החזרי מס לשכירים – משאירים כסף על הריצפה

אמיר לוי - רואה חשבון והנהלת חשבונות בבנימינה

רשות המסים מעלה הילוך בנושא מיצוי זכויות: שולחת מכתבים לכ-1,700 איש שבדיקות מחשב העלו כי בהסתברות גבוהה הם זכאים להחזר מס עבור שנת המס 2012.

האם מגיע לכם החזר מס עבור שנת 2012?

רשות המסים שולחת בימים אלה מכתבים לכ- 1,700 איש, תחת הכותרת "זה הזמן לבדוק אם מגיע לך החזר מס עבור שנת 2012". המכתבים נשלחים לנישומים שבדיקות מחשב שנערכו במהלך חודשים האחרונים העלו כי קיימת הסתברות גבוהה כי הם זכאים להחזר מס בגין שנה זו.

מהלך זה הינו צעד ראשון בעקבות עבודת צוות פנימי, אותו מינה מנהל הרשות משה אשר, שנועד לקדם את מיצוי זכויותיהם של האזרחים בכל תחומי המס.

לצד דין המס, רשות המיסים מוצאת חשיבות רבה בקידום מיצוי הזכויות

לדברי אשר, בצד פעילותה לאכיפת דיני המס, רשות המסים רואה חשיבות רבה בקידום מיצוי הזכויות על ידי האזרחים, בין היתר, כדי לתרום לחיזוק אמון הציבור ברשות. אשר ציין כי מדובר בגל ראשון של מכתבים ובהמשך לאחר השלמת בדיקות נוספות ישלחו מכתבים נוספים.

במכתב שנשלח מצוין כי מומלץ לאמת את הזכאות להחזר מס ואת סכום ההחזר המשוער בעזרת סימולאטוראנונימי לחישוב מס הכנסה לשכירים, המצוי באתר רשות המסים וכי חישוב המס הסופי לפיו קיים החזר מס או חוב מס, ייערך רק על ידי פקיד השומה הרלוונטי, לאחר קליטת הבקשה להחזר.

יצוין כבר כיום פועלת הרשות בדרכים מגוונות למיצוי זכויות, בין היתר באמצעות פרסום מידע בעלוני מידע, וסימולאטורים ייעודיים לשכירים באתר האינטרנט של הרשות, הפקת חוברות "דע את חובותיך וזכויותיך", הפעלת לשכות הדרכה למילוי הדו"ח השנתי, משלוח מכתבים לזכאים פוטנציאלים למענק עבודה ועוד.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest